Tidningen For berättar historier om människor som gör världen lite bättre för andra. Varje nummer har ett tema som berör ämnen kopplade till det. I första numret får man ta del av 10 personer som arbetar i 13 länder, med berättelser på 5 språk. Alla berör på något sätt ämnet att bli äldre och att mogna.
Det är Brooklyn-baserade kommunikationsbyrån Ultravirgo som ligger bakom For. Idén med tidningen grundar sig i att ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Man hör dagligen fantastiska historier om människor som gör världen lite bättre på något sätt, men ingen har hittills samlat ihop dessa berättelser på ett snyggt sätt.
Med unika reportage från hela världen vill Ultravirgo inspirera fler till att agera för att förbättra liv. I första numret kan man bland annat ta del av tidigare amerikanska presidenten Jimmy Carters personliga berättelse. Men enligt kommunikationsbyrån handlar det inte så mycket om att bli äldre utan mer om att kommunicera och dela erfarenheter som dyker upp under resan dit.
Den första tidningen lanserades 27 juni och planen är att publicera en till två tidningar per år. Nästa nummer är beräknat till våren 2019 och kommer ha temat tillhörighet. Berättelserna kommer att beröra ämnen om alltifrån flyktingkrisen till hyresgästens instabilitet – och hur människor faktiskt lyckas hitta en känsla av hemma, mitt i bland all oro.
Länk till artikeln